Het genezend mediumschap.
(Citaat 87: …”Onze Vader in de hemel schonk aan Zijn kinderen krachten en gaven om het andere leven te kunnen dienen, te troosten en te steunen, te overtuigen van het eeuwige voortgaan en om het zieke lichaam te genezen. De mens heeft al deze geschenken van God niet begrepen en er een eigen wereld van gemaakt, zodat ook de gave voor het genezende mediumschap bezoedeld is. Hoe vreselijk met deze gave huisgehouden is, behoef ik u eigenlijk niet eens te vertellen: tal van rechtzaken, door onbevoegden veroorzaakt, geven u het antwoord…”)
Het genezende mediumschap is op
aarde nog vrijwel onbekend. Toch zijn er heel veel media die zich
geroepen voelen om te genezen door de gave van het mediumschap óf
omdat zij zich deze gave hebben toegeëigend. Iedere genezer doet
het weer anders. Het waarachtige genezende medium is echter aan
wetten gebonden. Indien een medium deze gave “bezit”
hoort daar ook de psychische trance bij, de helderhorendheid bij
en de helderziendheid. Deze laatste twee kunnen pas dan worden
beleefd als ook de psychische trance kan worden beleefd. Is dat
het geval, dan is de zieke in veilige handen; namenlijk in die
van een meester van Gene Zijde. Er zijn maar weinig media op
aarde die al deze gaven hebben. Deze media zijn zelfs in staat om
de wetenschap te overtreffen. In de boeken van Jozef Rulof vindt
u daarvan ettelijke voorbeelden. Deze media grijpen alleen in bij
ziekten, waarvoor de doktoren machteloos staan. Wat een dokter
wel genezen kan komt dan ook niet bij een medium.
Laten we niet vergeten dat de vele uitvindingen in de medische
wetenschap óók van Gene Zijde komen.
De meeste zich medium noemende
mensen weten niet wat er gebeurt als zij hun handen op zieke
plekken neerleggen.
Jozef Rulof zegt hierover:
(Citaat 88:” En dat
behoren ze toch te weten, want anders wordt het genezen een luk-raak-spel,
waardoor ongelukken kunnen gebeuren en waarmee het leven van een
mens gemoeid is”)
Het waarachtige medium staat
nooit alleen. Hij weet alles van de zieke af en tast daarom nooit
in het duister. Dit medium is ook niet in staat om nog meer
ellende te veroorzaken. De meester van een dergelijk medium wil
de mensheid helpen en niet afbreken. Deze meester laat zich niet
binden door de nonchalance van een medium; hij is niet meer in
staat om afbraak door te geven.
Een waarachtig medium, die deze buitengewone gave bezit, doet
precies wat zijn meester van hem vraagt. Voor het genezen van
zowel de lichamelijke als de geestelijke ziekten is de
helderziendheid onmisbaar. Hij of zij die zich medium noemt en
deze gave niet bezit, staat ook niet stevig op de benen.
Hij/zij zal op een bepaald moment moeten aanvaarden, dat de
diagnose fout is gesteld. Ze voelen wel wat maar geven daar hun
éígen interpretatie aan met alle mogelijke negatieve gevolgen
vandien.
Ook hier geldt weer dat een
meester van Gene Zijde zelf alles in handen heeft en slechts dat
aan het medium doorgeeft wat op dat moment voor die zieke van
belang is. Ook voor de zieke betekent dit overgave aan een
meester en accepteren dat behandelingen gaan zoals ze moeten gaan.
Dat houdt tevens het accepteren in dat er geen genezing mogelijk
is.
Als voorbeeld noemen we hier de 4e, de 5e,
de 6e en de 7e graad van kanker.
In 1943 werd het boek “Geestelijke
Gaven” voor het eerst uitgegeven. We zijn nu 57 jaar verder.
Uit het onderstaande citaat kunnen we zelf vaststellen of er iets
is veranderd. Bedenk hierbij dat het Christus’ Wil is dat de mens
op aarde dit weet en dat Gene Zijde een uitgebreide studie heeft
gemaakt van datgene er op aarde op dit gebied gebeurt. Als er
niet zoveel charlatanerie op dit gebied op aarde zou zijn, toen
en in de toekomst, dan zou hier nooit een heel boek van zijn
verschenen.
Gene Zijde wil de mensheid helpen en niet laten afbreken in hun
naam!!
(Citaat 89:..”Ontzettend
veel mensen geven zich op goed vertrouwen over aan de media, én
de charlatans onder hen, omdat ze elders geen hulp hebben
gevonden, met het droeve gevolg, dat tal van zieken hun tol
hebben moeten betalen en sommigen zelfs hun leven erdoor verloren.
De genezende gave plaatst het medium voor de astrale wetten en
voor die van het stoffelijke lichaam, en daar is kennis voor
nodig.
Op verschillende wijzen geneest de mens buiten de wetenschap om
en dit noemt men kwakzalverij. Maar is een genezer voor onze
wereld een kwakzalver? Heeft het medium recht om erkend te
worden? Het is wel de moeite waard dit alles te volgen en uw
charlatan aan te tonen in welk gevaar een zieke verkeert, wanneer
onbezielde en onkundige, levend-dode handen willen genezen. Dit
voor – dokter – spelen is levensgevaarlijk, maar ook hiervan
trekken deze mensen zich niets aan en gaan hun eigen weg, niemand
roept hun een halt toe. Ze weten heel goed, dat ze zich voor het
gerecht moeten verantwoorden, maar deze wetten zijn niet
afdoende, ze kruipen toch door de mazen van de wet en genezen.
Wie geloof bezit en rechtvaardig is, wie liefde in zich draagt en
openstaat voor de lijdende mensheid is reeds een heel eind op weg
om een zieke wat steun en troost te schenken en een genezing tot
stand te brengen, waar kruiden en medicijnen moesten falen. Voor
God is nog steeds de liefde overheersend en duizenden mensen zijn
door dit “heilige vuur” volkomen hersteld. Niet alleen
lichamelijk, maar ook geestelijk…”)
De genezende gaven kennen ook
weer zeven graden. De media leven in de derde en vierde graad,
waarbij alléén de vierde graad in handen is van het medium. De
derde graad kan alleen aanvoelen en niet helderziend zijn of
tekenen of schrijven. Dit medium in deze graad kan enkel genezen,
alhoewel er maar enkele tussenzitten, die wel helderziend zijn,
genezen kunnen of kunnen tekenen en schilderen. Deze derde graad
is a.h.w. een overgangsgraad tussen het wel of niet de psychische
trance kunnen beleven. De vierde graad is helemaal in handen van
een meester.
De eerste twee graden bezitten de stoffelijke gevoeligheid en
kunnen daarom niet de geestelijke diepte van een zieke peilen.
Wat gebeurt hier namenlijk. Door het aanvoelen komt de aard van
de ziekte in hun zelf. Dit heeft niets te maken met een
geestelijke dokter, zoals zovelen denken. Daartoe zijn deze twee
eerste graden niet in staat. Ze zijn zelf bezig en heeft met een
meester van Gene Zijde niets van doen.
Een enkel instrument uit de derde en de media in de vierde graad worden door hun meester in al deze wetten opgetrokken. Deze kunnen dan ook diagnoses stellen door hun meester en deze zijn onfeilbaar, omdat de meester in de diepste diepten van een zieke kan “kijken” . Een zieke kan zich in dit geval veilig weten in de handen van Christus, want een meester van het licht dient Hém.
Wat is nu een belangrijk
verschil tussen een arts en een medium?
Een arts geeft medicijnen die een proces moeten bespoedigen of
afbreken of de stoffelijke afbraak moet voorkomen. Hij probeert
de zieke organen te helpen, meer kan hij niet doen. Een goede
arts weet dat en moet hierin ook zijn machteloosheid aanvaarden.
Een medium geeft echter het genezende aura van Gene Zijde door en
van hemzelf. Hierdoor herstellen zich de weefsels en krijgen
daardoor meer vitaliteit. Deze behandeling werkt niet alleen
stoffelijk maar ook geestelijk door; het is versterkend,
opheffend en geestkrachtig liefdevol. Want de reine levensaura
van de mens is bewust bezielend. Op deze manier konden ook de
apostelen hun genezingen doen.
Christus deed dat door de Goddelijke bezieling.
N.b. Ook de Goddelijke bezieling is niet in staat om iemand die dood is weer tot de levenden terug te roepen. M.a.w. Lazarus was niet dood maar schijndood. Bij hem was het fluïdekoord nog niet gebroken. Was dit wel zo, dan had ook Christus niets meer kunnen doen.
Een zieke die in handen is van
een medium in de vierde graad die de psychische trance kan
beleven, heeft zich geen zorgen te maken over zijn veiligheid.
De meester zelf van dit medium verbindt zich immers met de zieke
en behandelt. Dit zijn liefdegeesten pur sang. Een liefde die wij
op aarde nog zelden tegenkomen.
Dit ligt echter allemaal nog in het verschiet.
De meester geeft aan het medium door wat hij waarneemt en het
medium vertelt weer door aan de zieke. Op deze manier heeft Jozef
Rulof in zijn tijd vele genezingen tot stand kunnen brengen door
zijn meester; zieken die door de medische wetenschap al waren
opgegeven. Talloze voorspellingen zijn er door hem gedaan en toch
geloofden ze hem niet.
Vergeet niet dat een meester van Gene Zijde het menselijk
organisme kent zoals geen aards geleerde het kent. De astrale
arts is de aardse arts vér vooruit.
De astrale arts kan las het moet teruggaan naar het allereerste
begin van de ziekte, al moet hij daarvoor vele levens terug. Dat
alles ligt voor hem open. Ongelooflijk maar waar.
N.b. In ons artikel: Het ontstaan van lichamelijke ziekten hebben we dit uitgebreider beschreven.
De zieke zélf heeft natuurlijk ook zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij de raad van het medium die hij doorgeeft van zijn meester niet opvolgt, dan is ook een meester niet meer in staat iets te doen.
De Christian Science.
De oprichtster van deze beweging is Mary Baker Eddy. De
geneesmethode die zij aanhangen is eigenlijk heiligschennis. De
aanhangers willen een been dat gebroken is beter bidden. Dat gaat
niet. Daarvoor zijn er dokters die de mens helpen.
De meesters aan Gene Zijde hebben ook deze beweging onder de loep
genomen en het onnatuurlijke hiervan vastgesteld. Ook Mary Baker
Eddy heeft dit aan Gene Zijde moeten aanvaarden. Toen zij haar
fouten inzag heeft zij meester Alcar gevraagd om in het boek
“Geestelijke Gaven” haar gedachten vast te leggen en om
dit aan al haar volgelingen onder alle volken door te geven. Ze
wilde hiermee haar fouten enigszins goed maken.
Mary Baker Eddy zegt tegen al
haar volgelingen vanuit Gene Zijde het volgende:
(Citaat 90: “Ik
leerde aan deze zijde de wetten van God kennen. Ik heb geleerd,
wat God heeft gewild en hoe het menselijk wezen op aarde geholpen
kan worden. Voor ’n gebroken been is aardse hulp nodig. Het been
kan genezen, wanneer het gezet is, zijn kunst is het bewuste
dienen
door wetenschappelijke studie, en dit heb ik in de handen van God
teruggevoerd.
God weigerde beslist. Aan deze zijde zag ik, waarom God mijn
gebed geweigerd heeft. Ik was in opstand en in botsing met de
stoffelijke wetten.
U scientisten moet aanvaarden, dat niet alles door het gebed kan
worden genezen. De hoogste engelen aan deze zijde hebben mij van
mijn onkunde overtuigd, waarna ik diep mijn hoofd heb moeten
buigen. Bidt, bidt steeds God en vraagt om genezing, maar weigert
geen stoffelijke hulp, volgt door de wetenschap Gods kracht en
macht, dan pas heeft uw gebed Goddelijke betekenis. Bidden alléén
helpt niet, wanneer die hulp noodzakelijk is.
Pas daarna heeft het gebed betekenis. Ik dacht door God het
onmogelijke tot stand te brengen en verbrijzelde mijzelf, ik
beging fout na fout, niet wetende, dat toch Gods zegen altijd
geschonken wordt. Ik vernietigde de wetten voor het stoffelijk
leven, ging regelrecht tot Hem, die ons aller Vader is en leefde
boven de eigen machten en krachten, die in mij waren en die de
hogere ontwaking niet konden beleven.
Door uw geneesheer tot God, wil ik u van deze zijde uit zeggen,
dan tot Hem door uw rein gebed en de wil om Zijn hulp te
aanvaarden! Dit is hetgeen ik tijdens mijn leven niet heb
begrepen. Ik bracht een kloof tussen Hem en mij en uw levens.
Geve God, dat dit woord tot u komt. God schonk mij deze genade,
waarvoor ik dankbaar ben. Ik dwaal over de aarde, ben op zoek
naar het instrument, dat mijn gedachten zal opvangen. Dan pas ga
ik aan deze zijde verder en bereik ik het hogere ik. Mijn rust
hebt u in uw handen.
Uw Mary Baker Eddy.”)
Veel genezers zijn van mening, dat het nodig is dat zijn cliënten zich ontkleden. Gene Zijde zegt hierover dat dit absoluut niet hoeft.
(Citaat 91: “De zieke behoeft zich niet te ontkleden, naaktheid is absurd, dit te eisen is het verlangen van het hartstochtelijke en dierlijke instinct, dat het lichaam wil bezitten”)
De levensaura dringt door alles heen, zelfs door de hak van een schoen; het is de astrale kracht, waardoor al het leven is ontstaan. Deze genezers hebben geen enkel benul van geestelijke gaven en spijkeren Christus weer aan het kruis. Is het dan zo verwonderlijk dat de medische wetenschap zo septisch staat ten opzichte van het “paranormale wereldje”?
Het boek “Geestelijke Gaven”
is geschreven, we hebben dit al eerder vermeld, om de mensheid
voor deze charlatans te waarschuwen.
Het ligt aan ons zelf of we het geestelijk kaf nog langer onder
het geestelijk koren willen laten voortbestaan.
Zijn er dan geen goede media? Natuurlijk zijn die er, maar u
hoort er weinig van. Zij timmeren niet aan de weg maar doen
gewoon hun werk vanuit een grote dienende liefde voor de medemens.
Het is een wijdverbreid misverstand door aan te nemen dat een medium zijn krachten voor niets maar moet doorgeven. Ze zouden dus geen geld mogen vragen.
“Onzin”, zeggen de meesters.
(Citaat 92: .”Hoe moeten wij onze instrumenten, die zich geheel voor hun taak geven, in leven houden? Waardoor moeten zij zich op krachten houden, als ze geen eten kunnen kopen? Van astrale kracht alléén kunt u niet leven. De meesters zeggen, hoe de zieken moeten leven, maar ook hoe het instrument zijn gezondheid behoudt. De behandeling moet vergoed worden: wie veel heeft, betaalt ook voor de armen, die gratis geholpen zullen worden. Wij zorgen ervoor, dat geen woekerwinsten gemaakt worden. Niet één instrument in onze handen is ertoe in staat. Wij rekenen geen grote bedragen voor de gestelde diagnose, we zien door uw leven heen en stellen pas dan uw stoffelijke gave vast.
Het waarachtige instrument begaat geen zonde, wanneer het iets van geld moet aanpakken. De goeden vinden het toch al ontzettend, dat ze geld moeten aanvaarden. Liever zouden zij hiervan zijn verlost. Maar kan dat? Als u dit voelt, heeft het tevens geen betekenis meer. Indien wij waarnemen dat het instrument de geldkoorts heeft, staat het medium direct alleen en trekt Gene Zijde zich terug.”)
Hans Roesink